Ångerrätt / Returer

Hittar du inte din fråga i listan? Vår kundtjänst finns tillgänglig 5 dagar i veckan, från 10:00 till 17:00! Kontakta oss.

Ångerrätt

Ångerrätt

Du har rätt att frånträda avtalet inom 14 dagar utan att ange något skäl. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du, eller en av dig utsedd tredje part (som inte är transportören), fysiskt tar varan i besittning.

För att utöva din ångerrätt måste du meddela oss om ditt beslut att frånträda avtalet genom ett tydligt meddelande (t.ex. skriftligen via post, fax eller e-post).
Du kan använda den standardblankett för ångerrätt som finns tillgänglig som PDF (laddas ner här), men det är inte obligatoriskt.

För att ångerfristen ska gälla räcker det att du skickar ditt meddelande om att du vill utöva ångerrätten innan ångerfristen har löpt ut.


Konsekvenser av att du ångrar dig

Om du frånträder avtalet kommer vi att återbetala alla betalningar vi fått från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader som tillkommit om du valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransen vi erbjuder).
Återbetalningen sker utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från den dag då vi informerades om ditt beslut att ångra köpet.

Om du endast returnerar en del av din beställning återbetalas inte de ursprungliga leveranskostnaderna.

Vi gör återbetalningen med samma betalningsmetod som du använde vid köpet, om inte annat uttryckligen har överenskommits. Återbetalningen medför inga avgifter för dig.

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan/varorna, eller tills du har lämnat bevis på att varorna har skickats tillbaka – beroende på vilket som inträffar först.

Du måste skicka tillbaka eller överlämna varorna utan onödigt dröjsmål, och senast 14 dagar efter att du meddelat oss om ditt beslut att ångra köpet. Tidsfristen är uppfylld om du returnerar varorna innan 14 dagar har passerat.

Du står för de direkta kostnaderna för returfrakten.


Returadress

Wallfield B.V. — Returservice
Zoeterwoudseweg 11E
2321 GL, Leiden
Nederländerna


Ansvar vid värdeminskning

Du är endast ansvarig för eventuell värdeminskning av varan om du har hanterat den på ett sätt som inte är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion.


Undantag från ångerrätten

Ångerrätten gäller inte för produkter som är tillverkade enligt konsumentens specifikationer (personanpassade produkter).


Ej nöjd med hanteringen av ett klagomål?

Är du inte nöjd med hur ditt klagomål har hanterats? Du kan då vända dig till Thuiswinkel tvistlösningsnämnd:
Postadress: Postbus 90600, 2509 LP Den Haag
Webbplats: www.sgc.nl

Du kan även lämna in ditt klagomål via EU:s onlineplattform för tvistlösning (ODR):
https://ec.europa.eu/consumers/odr

Har du några frågor?

Obtenez une réponse rapide via notre page de service client.
  • E-mail : service@wallfield.se
  • WhatsApp : +31 712 306 958

Senaste artiklarna

Vi har samlat hjälpsamma artiklar för att du ska få ut det mesta av våra produkter.